zondag 23 november 2008

't weekend is bijna voorbij ...

weer een druk weekend bijna achter de rug ... geweldig, alle dingen die op het lijstje stonden werden min of meer afgewerkt!
vrijdag gaan eten bij Elke en Craig, ongelooflijk hoe groot Pipa reeds wordt. Grappig hoe vlot ze omgaat met haar tweetalige opvoeding ondanks haar nog beperkte woordenschat. Daarna nog snel even naar Borsbeek gereden en even binnen gesprongen bij de familie de Haan. Een spelletje Catan met uitbreidingen kunnen we moeilijk weerstaan. De barbaren laat ik nog links liggen maar de visfiches en goud komen vlotjes binnen. Drie (of vier) overwinningen op rij. Maakt deel uit van de positieve vibe waar ik in zit want het was reeds van begin 2007 geleden dat ik nog eens een spelletje kon winnen! Iets na middernacht als ik terug thuis kom. Nog vlug even werken. Morgen hardware migratie in Beerse en enkele van mijn servers moet down gebracht worden. Nog stiekem onze nieuwe verslaving checken, Facebook, en jawel er is nog volk online. Na een (heel)leuke chat besluiten we iets na den éénen onze dromen te gaan vangen.
Zaterdagochtend, kwart na acht. Wezenberg! 20 baantjes later is het negen uur. Tijd om ons lijstje verder af te werken. Colruyt, Ikea, Tom & Co, tanken, krantenwinkel, buurtwinkel, 5 machines was, 5 bedden te verschonen, afwasmachine in en uitladen, opruimen a volonté, boeken sorteren voor de zolder, ... en als laatste naar de bloemenwinkel voor de gastvrouw van de winterbarbeque vanavond.
Iets na de zevenen ben ik in Berchem. Na een amuse-geulle'ke de kinderen in bed gestopt, verhaaltje voorgelezen van "K3 en de puppies" (welke ik een beetje moest inkorten daar het reeds laat was voor de ukkies). Altijd leuk, voorleesmomenten.
Daarna rustig verder getafeld met een fijn gezelschap. 't leven kan mooi zijn. Halftwee thuis, ditmaal niemand meer online op Facebook. Jammer.
Om acht uur wederom bed uit. Vandaag staat er fietsen op het programma. Iets later belt de fietsgezel af omwille van het koude weer. Gelijk heeft hij. Moest ik geen thermische spullen hebben inclusief speciale hand- en overschoentjes, ze kregen mij ook niet buiten. Maar, lekker warm aangekleed, volharden we in de boosheid. anderhalf uur later kunnen we na een mooie tocht opnieuw in de douche stappen. Nog snel even naar het winkeltje voor brood en roze worst voor de dochter haar boterhammen morgen. Daarna begint het wachten. Beetje prullen met mijn nieuwe sbs 2008, beetje rommelen op zolder, nog een laatste machine was draaien, ...

ondertussen ziet heel de straat wit! een dik pak sneeuw valt nog steeds uit de lucht. subiet sneeuwballen gevecht?
anyone?

Geen opmerkingen: