dinsdag 5 februari 2008

Blauwe piste

Dag drie en weer schitterend weer. De dag begon nochtans enorm mistig. Althans in het dal. Eens de berg op kwamen we plots boven de wolken en daar scheen ons zonnetje weer! Magnifiek! Te mooi voor woorden! Morgen mischien toch eens een stukje proberen te filmen. In de voormiddag ben ik met gunter en leen een iets langere afdaling gaan doen. Eindelijk werd het mij duidelijk wat skieen zo aantrekelijk maakt. Eerst naar boven met een eitjes lift (lift in de vorm van een plastieken ei met plaats voor acht personen). Vervolgens langs smalle en bredere pistes en super lange afdaling waar ik voor de eerste maal enkele keren kennismaak met de witte sneeuw. Snelheid en bobbeltjes is niet altijd een goede combinatie. Geluk vallen de valpartijen nogal mee en droogt het zonnetje de natte sneeuw relatief snel op. Met dank aan flip zijn uitrusting! Warme en winddichte kleren is echt wel een must. Ens terug beneden gaan we nog snel voor de midagpauze met de stoeltjeslift naar boven voor diezelfde blauwe piste. Als ik daar boven stond vroeg ik me toch af hoe mike straks met zijn drie pupillen beneden ging geraken. Hij had namelijk het plan opgevat om ook deze piste te doen. En jawel, terwijl papa van zijn tweede skiles genoot zoefde dochter blauwe piste 13 af! Ongelooflijk die klein mannen ...
's avonds waren ze eventje uitgeteld maar toch niet moe genoeg om nog snel wat kattekwaad uit te halen. Aron en eline slaagden er namelijk in om de badkamer ongemerkt onder water te zetten. Ze stond letterlijk blank!
Frietjes (weeral) met kip en worteltjes als avondeten, ijsjes en weeral bedtijd!

Sent with mobile device.

Geen opmerkingen: