donderdag 13 september 2007

Toets rekenen

Ik ga een lastige ouder worden. Zo eentje waar de leerkrachten voor wegduiken als ik de speelplaats opkom :-)
Vandaag had ons Eline haar eerste toets bij. Beetje verbaasd over het resultaat besloot ik almaar meteen om niet alleen te tekenen voor ontvangst maar alsook enige broodnodige bedenkingen in het "heen en weer" veldje te noteren. De bedoeling was dat ze een aantal voorwerpen telden die in een welbepaalde tekening voorkwamen. De eerste opdracht was "bloempotjes". Zeven vakjes kleurde de dochter gezwind. Meteen goed voor de eerste rode streep van haar carrière! De juf telde er namelijk maar zes. Dit terwijl ook ik er wel degelijk zes ontwaarde op de vensterbank en nog ééntje verderop, op een bankje, wat dus samen zeven maakte. Je moet het gezien hebben om te geloven :). Volgende opgave; tel het aantal jongetjes. De klas op de tekening bestond uit twee jongetjes en één meisje. Dus, de dochter ter goeder trouw, wederom twee vakjes gekleurd! Lap, de tweede rode streep! Er stonden namelijk drie kindjes op volgens de verbeteraar ...
Samen toch goed voor een 18 op 20 wat uiteraard niet slecht is voor een eerste toets maar persoonlijk vind ik die manier van testen toch uiterst subjectief. (Vooral voor onze dochter ;-) )

De tweede schoolweek zit er bijna op, de eerste valling is in aantocht. Kuchen en hoesten staan weer op het programma. Ook nachtelijke tochten naar de keuken om thee te zetten vormen onderdeel van ditzelfde programma!

Het is ongelooflijk hoe snel die mannen bijleren. Elke avond tijdens het lezen sta ik verwonderd over de vooruitgang die geboekt werd. Knap van die meesters en juffen. Doe zo voort!

Geen opmerkingen: