maandag 5 november 2007

herfst

de herfstvakantie is voorbij, lang leve de vakantie!
't was super, weekje vakantie, centerparcs, nederland, zwemmen, kindjes, ...
zaterdag met de dochter nog snel een pizza gaan eten bij mieke en flip. toch steeds een gezellige boel daar. De dochter voelt zich daar ook wel thuis. Flippie is haar dikke vriend ;-)
zondag een dagje rust. Met de fiets naar Annie gefietst, dag gaan zeggen, even bijpraten met haar onthaal moeder waar ze ondertussen al meer dan twee jaar weg is. 's middags nog samen pudding gemaakt, beetje gelezen, spelletjes gespeeld, boekentas gemaakt, verse spaghetti gegeten en op tijd bed in.
vandaag de eerste schooldag. 't was weer leuk precies. we bijven nog steeds nieuwe woordjes leren.stukje fruit eten, tekening maken. daarna spelletje op de computer. Vervolgens naar spring kijken terwijl papa het eten maakt. Courgette met gehakt. ze was niet direct overtuigd maar heeft toch haar bord flink opgegeten. Ze ontdekte dat courgette niet echt veel smaak heeft maar de saus van papa des te meer (ik denk dat ik er een beetje te veel look in had gedaan :( )
daarna nog een kwartiertje huiswerk gemaakt. Vervolgens wassen en naar bed!
daar leest zij dan voor mij voor en ik voor haar! zo gaat dat tegenwoordig!
het blijft mij verbazen hoeveel kleine zinnetjes ze eigenlijk al vlot kan lezen!
PS: nog een gelukkige verjaardag aan Julie'tje! die wordt vandaag drie.

Geen opmerkingen: